Recursos

  • Dinàmica
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Empatia
    • Pensament crític
    Nivell: Primària

    Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari El plaer d'escoltar-nos: drets, cos, relacions... per a cicle mig de primària i té com a objectius explorar el propi cos i el plaer i benestar que ens pot aportar aquest, conèixer i ser conscient de la gran diversitat de genitals humans, acceptar el nostre propi cos i el de les altres persones.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Comunicació interpersonal
    • Gestió de les emocions
    • Negociació i refús
    Nivell: Primària

    Aquesta és la segona sessió de l'itinerari El plaer d'escoltar-nos: drets, cos, relacions... per a cicle mig de primària i té com a objectius explorar els mites que hi ha al voltant de l’amor (romàntic) i l’enamorament, conèixer formes de negociar i posar límits, així com aprendre a llegir, acceptar i gestionar els límits i necessitats alienes. També aprendre què és important en una relació perquè sigui sana i obrir la mirada a la diversitat de relacions.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Advocació i compromís social
    • Gestió de les emocions
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    Nivell: Primària

    Aquesta és la primera sessió de l'itinerari El plaer d'escoltar-nos: drets, cos, relacions... per a cicle mig de primària i té com a objectius assentar les bases per a les tres sessions de l’itinerari des d’una perspectiva de drets, entendre quins són els drets sexuals i reproductius per poder prendre bones decisions i aprendre a llegir i expressar necessitats, desitjos, plaers, malestars, límits... 

  • Dinàmica
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Gestió de les emocions
    Nivell: CFA

    Aquest itinerari té com a objectius fomentar la cohesió i el sentiment de pertinença al grup a través del joc, la reflexió compartida i la creativitat col·lectiva, facilitar un tancament emocional del curs que permeti reconèixer i expressar vivències, emocions i agraïments en un espai segur i reforçar vincles interpersonals i promoure la valoració positiva, tant del procés viscut com del grup mateix.

    Participants: Alumnat dels grups d’Instrumentals dels CFA. Està pensat per als nivells 3 i 4, però si la persona docent ho considera oportú, també el pot implementar en els altres grups.

  • Dinàmica
    • Cohesió de grup
    • Gestió de les emocions
    Nivell: CFA

    Aquesta sessió té com a objectius identificar i posar nom a les pròpies emocions per entendre millor com ens afecten i com les expressem, explorar i expressar les emocions a través del cos, la paraula, el moviment i la música per afavorir una comunicació emocional més autèntica i fomentar estratègies personals i grupals per gestionar les emocions de forma saludable i millorar el benestar emocional i la convivència.

    Participants: Alumnat dels grups d’Instrumentals dels CFA. Està pensat per als nivells 3 i 4, però si la persona docent ho considera oportú, també el pot implementar en els altres grups.

  • Dinàmica
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    Nivell: CFA

    Aquesta sessió presenta com a objectius fomentar l’autoconeixement a través d’un espai introspectiu que permeti identificar qualitats, gustos i valors personals. També reforçar l’autoestima a partir de la mirada pròpia i l’escolta dels altres, compartint experiències que afavoreixin el reconeixement i la validació personal dins el grup.

    Participants: Alumnat dels grups d’Instrumentals dels CFA. Està pensat per als nivells 3 i 4, però si la persona docent ho considera oportú, també el pot implementar en els altres grups.

  • Dinàmica
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Cooperació i treball en equip
    Nivell: CFA

    Aquesta sessió presenta com a objectius generar cohesió grupal a través de la coneixença dels membres del grup, fomentar el sentiment de pertinença grupal i promoure l’expressió i l’escolta activa a través de les activitats proposades per generar un ambient de confiança, intimitat, respecte i convivència.

    Participants: Alumnat dels grups d’Instrumentals dels CFA. Està pensat per als nivells 3 i 4, però si la persona docent ho considera oportú, també el pot implementar en els altres grups.

  • Fitxer
    • Primària
    • Secundària
    • Infantil

    En aquest document trobareu 68 emocions preparades per imprimir i retallar en forma de targeta. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Cohesió de grup
    Nivell: Primària

    Aquesta dinàmica pot ajudar els infants a reflexionar sobre els sentiments que experimenten davant de determinades situacions i com racionalitzar els pensaments per obtenir millors resultats. Moltes vegades ens passa que, davant una mateixa situació, obtenim un bon o un mal resultat en funció de com la interpretem. Així, per exemple, si surto de casa i plou, puc pensar: "Quin dia més lleig, arribaré tard, quina mala sort..." o per contra: "Què bé, la pluja fa molta falta, l'olor de pluja m'agrada molt, és fantàstic començar el dia així"

  • Dinàmica
    • Primària
    • Cohesió de grup
    • Esforç
    • Lideratge
    • Motivació
    Nivell: Primària

    Aquesta dinàmica consisteix en persuadir una persona famosa perquè visiti la nostra aula a través de diferents estratègies comunicatives creatives. La idea és treballar en grup per trobar la millor solució que permeti motivar i influir en aquesta persona perquè accepti la invitació d'assistir a una de les nostres classes. Permet treballar les habilitats d'advocació i defensa, col·laboració i treball en equip i comunicació interpersonal. 

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments