Recursos

  • Dinàmica
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Addiccions
    • Pensament crític
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària (2n d'ESO)

    Aquesta dinàmica té els objectius d'ajudar l'alumnat a conèixer quin és l’impacte humà, social i ambiental del mercat de les tecnologies, així com construir una opinió pròpia sobre la «neutralitat» de les pantalles.

  • Dinàmica
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Addiccions
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària (2n d'ESO)

    Aquesta dinàmica té els objectius d'ajudar l'alumnat a ser conscients dels diferents usos que es fan de les pantalles, discernir quan aquests són saludables i quan no i generar estratègies positives en relació a aquests usos. 

  • Dinàmica
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Addiccions
    • Ciberassetjament
    • Comunicació interpersonal
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària (1er d'ESO)

    Aquesta dinàmica té els objectius d'ajudar l'alumnat a conèixer algunes característiques de les relacions que es tenen a través de les pantalles i oferir estratègies per establir-les de forma saludable. 

  • Dinàmica
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Addiccions
    • Autoestima i control intern
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària (1er d'ESO)

    Aquesta dinàmica té els objectius d'ajudar l'alumnat a prendre consciència de les parts de la pròpia identitat que es construeixen a partir del món virtual, així com conèixer quins estereotips reprodueixen els models i referents d'aquest món i generar esperit crític envers aquests.

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Secundària
    • Vídeos secundària
    • Advocació i defensa
    • Assertivitat
    • Autoestima i control intern
    • Comunicació interpersonal
    • Estereotips
    • Pensament crític
    • Respecte per un mateix
    Nivell: Primària Secundària

    Aquest vídeo mostra una versió del clàssic conte de la Ventafocs, amb un enfocament que reconeix i visibilitza el treball de les cuidadores i de la llar, que ha recaigut sempre sobre les dones. 

    Per a elaborar la història, s'han inspirat en experiències reals i properes amb l'objectiu de mostrar la rellevància d'aquest treball que sempre ha quedat a l'ombra. 

    Pot ajudar per reflexionar a l'aula sobre el paper fonamental de les dones que fan aquest treball tan essencial per a la vida i sobre l'apoderament femení.

  • Vídeo
    • Primària
    • Activitat i descans
    • Cohesió de grup
    • Col·laboració i treball en equip
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Salut mental
    Nivell: Primària

    En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres. 

    És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.

    En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.

  • Bibliografia
    • Primària
    • Infantil
    • Afectivitat-sexualitat
    • Diversitat
    • Estereotips
    • Gènere
    • Masculinitats
    Nivell: Educació infantil i Cicle inicial

    La selecció de llibres i recomanacions que componen aquesta maleta pedagògica és fruit de la reflexió i el treball dels professionals de Plural - Centre de Masculinitats de Barcelona. La seva finalitat és apropar la reflexió sobre les masculinitats als entorns educatius que treballen amb la petita infància, introduint diversos temes al llarg de totes les etapes educatives amb l’objectiu d’ampliar la mirada i posar en relleu la riquesa humana.

  • Vídeo
    • Infantil
    • Activitat i descans
    • Cohesió de grup
    • Col·laboració i treball en equip
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Salut mental
    Nivell: Infantil

    En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres. 

    És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.

    En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.

  • Fitxer
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Diversitat
    • Gènere
    • LGBTI
    • Masculinitats
    • Mites sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària

    En aquest document trobareu un itinerari de dinàmiques de grup per treballar l'educació sexual a les hores de tutoria en tot el cicle de l’ESO elaborat per l'entitat Sidastudi. Totes les dinàmiques treballen des del marc dels Drets Sexuals i Reproductius i la perspectiva de gènere i inclouen orientacions educatives per facilitar els desenvolupament de l’activitat per part del professorat. Les sessions estan classificades segons el nivell educatiu i a partir de tres eixos: 

    • Coeducació, diversitats i drets
    • Emocions, sentiments i comunicació
    • Cossos, sexualitats i plaer

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Agressions sexuals
    • Gènere
    • Mites sexualitat
    • Oci nocturn
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (a partir de 3r d'ESO)

    Aquesta dinàmica té els objectius d'ajudar l’alumnat a diferenciar entre sexualitat i violències, a promoure les cures i el plaer i a reflexionar sobre els estereotips de gènere i el consentiment. 

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments