-
- Convivència, vincle i autoestima
- Comunicació i gestió de conflictes
El vídeo mostra un experiment social que posa de manifest la facilitat d'emetre judicis i menysprear les persones a través de les xarxes socials. Ens pot ajudar a reflexionar sobre les conseqüències d'aquesta conducta i a pensar-ho dues vegades abans d'enviar un comentari pejoratiu.
-
- Convivència, vincle i autoestima
- Comunicació i gestió de conflictes
Com acompanyem els nsotres fills i filles si són testimonis d'un ciberassetjament? Que hi posem fer nosaltres com a famílies?
El vídeo mostra la importància del grup a l'hora de prevenir el ciberassetjament. Ens pot ajudar a reflexionar amb els fills i filles sobre l'ús de les pantalles i treballar l'empatia i l'advocació i defensa, per posar-se al costat de les victimes.
-
- Convivència, vincle i autoestima
- Comunicació i gestió de conflictes
Aquest vídeo mostra la importància de pensar-s'ho dues vegades abans d'enviar un missatge per whatsapp. Ens pot ajudar a reflexionar sobre la importància de ser respectuosos i repectuoses a través de les xarxes i treballar les habilitats de presa de decisions, empatia i comunicació interpersonal, entre d'altres.
-
- Convivència, vincle i autoestima
- Comunicació i gestió de conflictes
Aquest vídeo ens fa posar a la pell d'infants i joves, i ens fa pensar que a vegades hi ha històries que els nostres fills i filles no s'animen a explicar. Escoltar i parlar amb ells i elles els pot ajudar.
Què podeu fer si penseu que el vostre infant ha patit o està patint maltractament?
Animeu-lo a parlar, reaccioneu amb calma, eviteu culpabilitzar-lo ni dir-li que s’hi torni o que això no té importància. Avalueu la rellevància de la situació i no intenteu solucionar el problema en solitari ni encarar-vos amb qui l’agredeix.
-
Edat:
- De 3 a 6 anys
- De 6 a 12 anys
El tret més insignificant pot ser motiu de burla per alguns infants: tenir les orelles de pàmpol, el cabell indomable, ser alt o baix, prim o gras, etc. Però la Clara els hi demostra que ser diferent, no te res de dolent.
Però amb aquest conte no només ens podem fixar en les estratègies d'autoestima que demostra la Clara, sinó que també podem reflexionar sobre l'actitud dels que fan burla i podem identificar quins són els protagonistes en una situació d'assetjament: la victima, l'agressor/a, els seguidor/es, partidaris/àries, espectador/es...
-
- Convivència, vincle i autoestima
- Gestió emocional
Resum de la càpsula telemàtica «L’assetjament escolar no és broma!» amb la Maria Helena Tolosa durant els mesos d'octubre i novembre de 2022 en el marc del «Sigues tu en família».
En aquesta càpsula es plantejava com prendre consciència de quins són els elements que formen part de les diferents mostres de violència i assetjament, així com conèixer eines per prevenir-les, detectarles i intervenir-hi.
Aquest resum dona les idees claus compartides durant la sessió i alguns enllaços d'interès.